1. Om Happy Hippie
    Happy Hippe är en webbutik som drivs av Ananda Magdalena och Torhald Prevéus. Vi säljer även våra produkter på marknader.
    Företagets postadress är Banvallsvägen 22B, 754 40 Uppsala. Organisationsnummer är VAT730218140401
    Du når oss på hej@happyhippie.se 

  2. Beställning
    Vi skickar varor till följande länder:

    Belgien Cypern Danmark
    Estland Finland Frankrike
    Gibraltar Grekland Grönland
    Irland Italien Kroatien
    Lettland Litauen Luxemburg
    Malta Nederländerna Norge
    Polen Portugal Schweiz
    Serbien Slovakien Slovenien
    Spanien Storbritannien Turkiet
    Tyskland Ungern Österrike


    När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. Är något fel i orderbekräftelsen så kontakta oss omgående via e-post till hej@happyhippie.se. Beställningar kan endast göras av personer över 18 år. Är du under 18 år måste du ha målsmans godkännande.
Vi byter kontinuerligt sortiment och förbehåller oss rätten att när som helst sluta sälja en produkt.
Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor efter behov, utan att meddela dig på förhand. Den version av villkoren som gäller för din beställning är den version som finns tillgänglig på happyhippie.se vid den tidpunkt då du gör din beställning och du ansvarar själv för att läsa aktuell version.
  1. Leverans
    Leverans sker normalt inom fem arbetsdagar. Vi strävar alltid efter en så kort leveranstid som möjligt. Alla paket som skickas i Sverige levereras av Postnord. Vi ansvarar inte för paketet efter att det lämnat vårt varulager. Det går bra att hämta varan på vårt varulager i Uppsala efter överenskommelse.

  2. Frakt
    Frakt inom Sverige är 49 kronor. Fri frakt inom Sverige om du handlar för mer än 400 kronor. Utanför Sverige är frakten 220 kronor. 

  3. Priser och avgifter
    Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25 procents moms och exklusive fraktavgift. Våra priser och avgifter kan ändras av omständigheter som vi inte råder över, till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Om momsen ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser och avgifter med motsvarande belopp.

  4. Ångerrätt
    Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Returfrakten betalar du själv och varan ska vara i helt oförändrat skick. Du måste alltid meddela oss att du ångrat dig. Det gör du genom att skicka e-post till hej@happyhippie.se med information om vilka varor det gäller, därefter skickar vi en fraktsedel till din mail som du skriver ut och fäster på paketet som ska returneras. Tänk på att paketera varan noga så att den inte skadas.
    Om varan visar sig vara skadad eller använd då den når oss så drar vi av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med ursprungliga värdet.

  5. Reklamation
    Vi synar alltid produkterna noga innan de lämnar varulagret. Skulle produkterna ändå vara defekta eller felaktiga har du reklamationsrätt. Informera oss snarast om detta genom att skicka e-post. Fota skadan från olika håll och bifoga bilderna i mailet. Vi skickar sedan en returfraktseden till dig som du skriver ut och fäster på paketet innan du skickar tillbaka det till oss. Returadressen är Happy Hippie, Banvallsvägen 22B, 754 40 Uppsala.
    Om en reklamerad vara skulle visa sig inte vara felaktig enligt konsumentskyddslagstiftningen så förbehåller vi oss rätten att neka din begäran om reklamation.

    När det gäller ädelstenar så är varje sten unik och färg och utseende på stenen på just ditt smycke kan variera något från exempelbilderna. Notera att stenar på smycken kan ha inre sprickor, det är helt normalt på en naturlig sten.

  6. Outlösta paket
    Vi debiterar en avgift på 199 SEK för paket som inte hämtas ut inom angiven tid. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för frakt, retur samt hantering.

  7. Produktinformation
    Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på webbplatsen. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på foto, bildskärm och upplösning på din skärm. Vi försöker alltid exponera produkterna så korrekt som möjligt. När det gäller ädelstenar så är varje sten unik och färg och utseende på stenen på just ditt smycke kan variera något från exempelbilderna. Notera att stenar på smycken kan ha inre sprickor, det är helt normalt på en naturlig sten.

  8. Information om Cookies
    Vår webbplats använder cookies. Genom att använda den här webbplatsen godkänner du också att vi använder cookies. Om du inte godkänner att vi använder cookies så kan du avaktivera den funktionen via webbläsaren i alternativet Hjälp. Observera att du inte kommer att kunna utnyttja alla funktioner på vår webbplats om du har avaktiverat cookies.

    Vad är en cookie?
    Cookies är små textfiler som skickas till din enhet när du besöker en webbplats. Cookies skickas sedan tillbaka till samma webbplats vid nästa besök, eller till andra webbplatser som kan läsa dem. Cookies fungerar som webbplatsens minne så att den kommer ihåg din enhet när du besöker webbplatsen igen. Cookies kan också komma ihåg de val du har gjort, förbättra användarupplevelsen och skräddarsy annonser så att de som är mest relevanta för dig visas.
    Du hittar mer information om cookies, hur du ser vilka cookies du har på din enhet och hur du hanterar och tar bort dem på www.aboutcookies.org

    Typer av cookies
    Vi kan komma att använda både tillfälliga cookies, som bara existerar tills du stänger din webbläsare, och beständiga cookies, som finns kvar under en längre, specificerad tid.

  9. Personuppgifter
    Genom att handla hos Happy Hippie accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din integritet och strävar alltid efter att skydda dina personuppgifter på bästa sätt och följa gällande lagar och regler för dataskydd. Vi samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. 

    Vi lagrar ditt för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

    Vid köp delas information med vår betalleverantör. De betaltjänster vi använder oss av är Klarna, Pay Pal, kortbetalning och Swish.
    Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. 

    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

    Det fraktbolag vi samarbetar med är PostNord.

    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder Shopify för utskick av nyhetsbrev.

    Vi använder Shopify, Facebook och Instagram för att driva vår onlinebutik - du kan läsa mer om hur Shopify använder din personliga information här: www.shopify.com/legal/privacy. Vi använder också Google Analytics för att hjälpa oss förstå hur våra kunder använder webbplatsen - du kan läsa mer om hur Google använder din personliga information här: www.google.com/intl/sv/policies/privacy/. Du kan också välja bort Google Analytics här: tools.google.com/dlpage/gaoptout.

    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse, exempelvis enligt bokföringslagen.

    Happy Hippie är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

  10. Tvist
    Vi välkomnar självklart dig att göra upp med oss i godo i händelse av tvist.
    Vid tvister som vi inte lyckas lösa rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer vid tvister. Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: ec.europa.eu/odr. För information om vilka rättigheter du har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se.